مجموع نظرات: ۲
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

وقتی کنترل تریلی حامل سنگ از دست راننده خارج شد، دیگر هیچ چیز جلودارش نبود. تریلی ۱۰ خودروی پارک شده کنار خیابان را له و ۴ مغازه و خانه‌ای را ویران کرد تا اینکه سرانجام یک درخت غول آهنی را متوقف کرد. در این حادثه هرچند ۳ نفر جان خود را از دست دادند؛ اما مردی به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.

آوار

همشهری آنلاین - حوادث: وقتی کنترل تریلی حامل سنگ از دست راننده خارج شد، دیگر هیچ چیز جلودارش نبود. تریلی ۱۰ خودروی پارک شده کنار خیابان را له و ۴ مغازه و خانه‌ای را ویران کرد تا اینکه سرانجام یک درخت غول آهنی را متوقف کرد. در این حادثه هرچند ۳ نفر جان خود را از دست دادند؛ اما مردی که در یکی از این مغازه‌ها کار می‌کرد به طرز معجره‌آسایی از مرگ نجات یافت.

صبح روز پنجشنبه برای ساکنان خیابان استخر در شمال شرق تهران خیلی آرام شروع شده بود. خودروها در شیب تند این خیابان مثل هر روز در حال رفت و آمد بودند اما هیچ کس خبر نداشت که این آرامش، آرامش پیش از طوفان است. عقربه‌های ساعت ۷:۴۰ را نشان می‌داد که ناگهان صدای مهیبی شنیده شد. یک تریلی حامل سنگ از شمال به جنوب خیابان در حال حرکت بود اما بنا به دلایلی نامعلوم کنترل آن از دست راننده خارج شد. راننده هرچه تلاش می‌کرد تریلی را متوقف کند اما سنگینی بار از یک سو و شیب تند خیابان از سوی دیگر باعث شد تلاشش بی‌فایده باشد. کامیون در شیب خیابان با خودروهایی که در سمت راست پارک شده بودند برخورد کرد. کامیون یکی پس از دیگری از روی خودروها گذشت و در شرایطی که هنوز یک پژو ۲۰۷ زیر تریلی گیر کرده بود باز هم به مسیرش ادامه داد. سرعت و شتاب تریلی به حدی بود که با وجود له کردن ۱۰ خودرو باز هم قرار نبود متوقف شود و با سرعتی که بیشتر از قبل شده بود این بار به سمت چند مغازه که نرسیده به بوستان دهم قرار داشت منحرف شد. شاید راننده امیدوار بود با برخورد به مغازه ها تریلی‌اش متوقف شود اما فایده ای نداشت. تریلی ابتدا به یک سوپرمارکت برخورد کرد. صاحب آن و مشتریانی که آنجا حضور داشتند لحظاتی قبل با شنیدن تصادف تریلی و خودروهای کنار خیابان از مغازه بیرون آمده بودند. در کنار آن نانوایی، ساندویچی و یک بنگاه املاک و بالای دو مغازه آخر یک خانه قرار داشت که تریلی یکی پس از دیگری همه را ویران کرد. انگار قرار نبود این حادثه وحشتناک به همین جا ختم شود و همه چیز شبیه فیلم‌های سینمایی شده بود. هیچ چیز نمی‌توانست تریلی را متوقف کند. این غول آهنی بعد از له کردن ۱۰ خودرو و آوار کردن ۴ مغازه و یک خانه باز هم در شیب تند خیابان به مسیرش ادامه می‌داد تا اینکه کمی جلوتر با یک درخت تنومند و یک تیر برق برخورد کرد و سرانجام متوقف شد.

عملیات امداد

دقایق کوتاهی از این حادثه گذشته بود که گروههای امدادی خود را به محل حادثه رساندند و امدادرسانی آغاز شد. سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: به دنبال این حادثه آتش‌نشانان سه ایستگاه همراه با دو دستگاه چرثقیل سنگین و خودروهای پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیدند و اقدامات خود برای نجات افراد را آغاز کردند. در این حادثه زنی جوان جان خود را از دست داد و سه مرد که راننده کامیون نیز جزء آنها بود به همراه دختری ۳ ساله نیز مصدوم شدند.

خبرهای تکمیلی از این حکایت دارد که در ادامه ۲ نفر از مصدومان نیز جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان حادثه به ۳ نفر افزایش پیدا کند.

محمد اسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران نیز گفت: به محض اعلام وقوع این حادثه ۶ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودروی پشتیبان عملیات و ٣ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات به محل اعزام شدند. مصدومان این حادثه بعد از اقدامات اولیه درمانی به توسط کارشناسان اورژانس استان تهران به بیمارستان‌های تهرانپارس و شهدای تجریش انتقال یافتند.

علت حادثه چه بود؟

از سوی دیگر سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره این حادثه گفت:‌ تریلی حامل سنگ در مسیر شمال به جنوب خیابان استخر در حال تردد بود که کنترل وسیله نقلیه از دست راننده خارج شد و این اتفاق افتاد. او درباره علت اصلی وقوع حادثه گفت:‌ متاسفانه به دلیل حواس پرتی راننده بی احتیاط این حادثه اتفاق افتاد و خسارات زیادی به کسبه منطقه وارد و خیابان استخر برای ساعتی مسدود شد.

نجات معجزه‌آسا از مرگ

نجات عجیب مرد جوان در حادثه تصادف تریلی در خیابان استخر

در جریان تصادف هولناک تریلی حامل بار سنگ در خیابان استخر هرچند یک نفر جان باخت و شماری نیز مصدوم شدند و به افراد زیادی خسارت وارد شد؛ اما یک نفر به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات پیدا کرد. او یکی از کارکنان ساندویچی پاندا است. اصغر نوری، صاحب ساندویچی پاندا که در این حادثه مغازه‌اش و همه وسایل داخل آن به طور کامل تخریب شده درباره آنچه که اتفاق افتاده به همشهری می‌گوید: من و برادرم مدتها است که این مغازه را در خیابان استخر، نبش بوستان دهم اجاره کرده ایم و در آن کار می‌کنیم. زمانی که حادثه اتفاق افتاد من در مغازه نبودم و همسایه‌ها تماس گرفتند که گفتند این حادثه اتفاق افتاده است.

او ادامه می‌دهد: نمی‌دانید وقتی این خبر را شنیدم با چه حالی خودم را از خانه‌ام در کرج به مغازه رساندم. معمولا هر شب برادرم در مغازه می‌خوابید و نگران بودم که مبادا بلایی بر سر برادرم آمده باشد. خوشبختانه در راه بودم که فهمیدم آن شب همسر برادرم تماس گرفته و او به خانه رفته و هنگام وقوع حادثه هیچ کس در مغازه نبوده است.

این مرد درباره مشاهداتش بعد از رسیدن به محل حادثه می گوید: صحنه‌هایی را که دیدم باورنکردنی بود. چیزی از مغازه من و ۳ مغازه دیگر باقی نمانده بود و اگر یک درخت و تیر برق نبود که جلوی کامیون را بگیرد، کامیون مغازه و ماشین‌های دیگری را هم درو کرده و جلو می‌رفت و در این وضعیت معلون نبود این حادثه چند نفر تلفات داشته باشد.

او ادامه می‌دهد:‌ همه کسانی که آنجا حضور داشتند، وحشت کرده بودند. آنطور که متوجه شدم کامیون که بار سنگ داشت در سراشیبی خیابان ابتدا با چند ماشین برخورد کرده بود و بعد وارد مغازه‌های ما شده بود. طوری که یک خودروی ۲۰۷ که ظاهرا کنار خیابان پارک بود زیر کامیون گیر کرده بود و آنچنان مچاله شده بود که اول فکر کردیم یک فرغون است. کامیون بعد از برخورد با خودروها ابتدا از سوپرمارکت، نانوایی گذشته و در ادامه وارد ساندویچی من شده و بعد هم از یک بنگاه گذشته بود. بالای مغازه من و بنگاهی یک خانه است که این خانه هم تخریب شده است. این حادثه طوری اتفاق افتاده که چیزی از مغازه‌های‌مان باقی نمانده و حتی وسایل‌مان هم از بین رفته بود. با اینکه این اتفاق زندگی مان را نابود کرد اما خدا را شکر می‌کنم که برادرم موقع وقوع حادثه آنجا نبود و حالا سالم است.

کد خبر 874718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha